שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 65

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 65

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

עריכת תרגום: דפני ליטמן

תיקונים: דליה דיימל, עציון בקר

כרך 2

פרק 65

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

אוסלו  20.6.1910

תפילה לרוח של יום שני:

רוח כבירה חובקת,

התחושה קרנה בצורות החיים שלך לפני שהתחושה שלי התקיימה.

אַתְּ היית.

אני מרומם את נפשי אלייך.

הייתי בך.

הייתי חלק מתחושותייך.

חיברת את עצמך עם ההתחלות הראשונות של האדמה וקרינת תחושותיי החלה בגופי.

הרגשתי את עצמי ברגשותייך.

אַתְּ היית.

תחושותיי הרגישו את היותך בהן.

נפשי החלה להיות בתוך עצמה.

כי היית בי.

אַתְּ היית.

רוח כבירה חובקת,

מי ייתן והאני שלי יישא את עצמו מלמטה כלפי מעלה,

מי ייתן ויקבל סימן ממך בחיבוק-כל.

מי ייתן ורוח ישותי תואר

על ידי אור מבשרייך.

מי ייתן ונפש ישותי תוצת בלהבות האש של משרתייך.

מי ייתן והרצון של האני שלי יאחז

בעוצמת המילה הבוראת שלך.

אַתְּ הווה.

מי ייתן וישותך תחדור לרצוני

כדי שהאני שלי יהיה אחוז על ידי הבנת האור הקורן שלך,

בחום-האהבה של חייך

למילת הבריאה של ישותך.

אַתְּ הווה.

יש לנו מחשבות מועילות כדי לתמוך בנו במדיטציות שלנו, אשר ניתנו בכל בתי הספר האזוטריים הראויים. ומחשבות אלה הן בעלות ערך רב אם תניחו אותן לפניכם בתמונות, ותאפשרו להן לפעול עליכם, ולעצמכם לשקוע בתוכן באופן מדיטטיבי. מחשבות אלה אינן כמו המחשבות הרגילות והיומיומיות שלנו, שכן כשאנו עובדים איתן יש להן כוחות הנובטים ומעוררים בעבורנו.

מחשבות שיכולות להוביל במהירות יחסית לתובנות מעמיקות יותר לתוך קשרים רוחניים הן המחשבות הבאות:

האלים ישנים בממלכת המינרלים.

הם חולמים בממלכת הצמחים.

הם מתעוררים וחושבים בממלכת בעלי-החיים.

אם ניקח תחילה את ממלכת בעלי-החיים, עלינו לדמיין שהישויות הרוחניות היו בעבר ברמתנו והיו להן מחשבות שהיו מבולבלות בדיוק כמו אלו שלנו, בעוד שכעת מחשבותיהן הפכו לקבועות ומוגדרות כך שהן מתפשטות לפנינו כבעלי-החיים שאנו רואים. אם נשתקע ברעיונות כאלה, מחשבותינו אז יתגבשו, ובכך נתחבר בקשר הדוק יותר עם הישויות שהציבו את מחשבותיהן באדמה וגם עם הישות שהציבה את הכוח באדמה אשר במכלול שלו הוא כוח הכריסטוס.

עלינו לזכור כי באמצעות התפתחותנו האוקולטית אנו הופכים להיות שונים מבני אדם אחרים. תחומי העניין שלנו משתנים, ולעיתים קרובות שומעים תלמידים אזוטריים מתלוננים שהם איבדו עניין בדברים רבים שעניינו אותם בעבר, וכי הם חשים שעמום וריקנות פנימיים. זהו מצב נורמלי למדי שעובר במהירות וריקנות נפשם תתמלא במהרה בתחומי עניין שיחליפו לעין ערוך את הקודמים. אף על פי כן, אל לנו לוותר על הקשר שלנו עם בני אדם אחרים ועל תחומי העניין שמילאו אותנו בעבר, ומעל לכל אין לדרוש מאנשים לשנות את מעגלי העניין שלהם. ההבדל בין אנשים אקזוטריים לאלו האזוטריים הוא שאדם אקזוטרי חודר בעוצמה לגופו הפיזי עם גופיו האחרים ולוחץ לכאורה הכל אל פני השטח. לפיכך, האדם הממוצע שנולד לאומה ולמשפחה יורש מושגים מסוימים אודות טוב ורע, אמת וסגולות אחרות שהאלים הבוראים הציבו בתוכם במהלך האבולוציה. התלמיד האזוטרי יחיה בהדרגה בהתאם לסגולות אלה מתוך הידע שלו. אך אסור לו להציב את עצמו מעל המושגים הקיימים באנשים בנושא זה, שכן אז הוא ייקלע לצרה רצינית ביחס להתפתחותו. האדם הפנימי מופרד בהדרגה מזה החיצוני שבתוכו. חלקיו הגבוהים עוזבים את הנמוכים לרשות עצמם, ואם הוא לא שומר על החוקים הרגילים של האנושות, למשל לגבי אמיתות, הוא יכול להיכנס למצב של חוסר יושר שיעכב את התפתחותו ושיכול לגרום נזק רב. כל הרגשות הרעים והמחלוקות, גם בקרב האדם האזוטרי, נובעים מכך.

אנו לא רק משאירים חלק מגופנו האתרי ומנפש התחושה לרשות עצמם – אנו מתחילים בעבודה אזוטרית בנפש התחושה – אך גם לכאורה בגופנו הפיזי, ואנו חווים את כל התנאים האפשריים, גם מחלות בגוף הפיזי. אנו נקלעים למצבים שלא ידענו קודם לכן, אך שאותם אין אנו צריכים לראות כמחלות שבגללן עלינו לרוץ מיד לרופא, שכן כמובן שרופא אקזוטרי לא יכול לתת לנו דבר עבור מצבים אלה, ועל כל פנים, הם נעלמים מעצמם. מצד שני, אין צורך לחשוב על כל מחלה שמקבלים כעל משהו שנגרם כתוצאה מהתפתחות אוקולטית או לחשוב שרופאים כבר לא יכולים לטפל במחלה. זוהי יהירות רוחנית. אפשר עדיין במשך זמן רב לקבל ייעוץ מרופא. על התלמיד האזוטרי תמיד לשים לב לבריאות שלו בצורה הנכונה.

אף אחד לא צריך לתת לעצמו להימנע מהתפתחות על ידי הקשיים שאפשר להיתקל בהם ושעולים באמצעות התרופפות הגוף האתרי, או מחמת פחדנות ועצלות. התרופפות זו היא דבר שחייב להתרחש אם רוצים להיכנס לעולמות העליונים. אם אנו נאבקים לקראתה בשאיפה רצינית, המאסטר של החוכמה ושל ההרמוניה של הרגשות יבוא לפגוש אותנו בכוחו ולא ייכשל מלעזור לנו.

אם לא בחיים האלו, בוודאות בחיים הבאים נגיע למטרה של ראיה באופן רוחני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *