שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 61

שיעורים אזוטריים – כרך 2 – פרק 61

שיעורים אזוטריים

רודולף שטיינר

GA266

תרגם מאנגלית: דניאל זהבי

תיקונים: דליה דיימל, עציון בקר

חלק 2

פרק 61

מהתוכן של שיעורים אזוטריים

המבורג 19.5.1910

לפני שנתחיל בלימוד האזוטרי של היום, בואו נכוון לתפילה ברוח יום חמישי. שכן על התלמיד האזוטרי לרכוש יותר ויותר צניעות וענווה אמיתיים כדי שלא יפנה לאלים הגבוהים ביותר בענייניו, אלא יתחשב בכך שביניהם – ולא נוכל להבינם עם האינטלקט האנושי הגדול ביותר – ובינינו, קיימות כל ההיררכיות הגדולות.

רוח כבירה חובקת-כל,

באורך קורנים חיי האדמה,

חיי בתוך חייך.

אַתְּ הווה.

נפשי פועלת בנפשך.

עם הנהגתך אפסע בדרכי.

אני חי איתה.

ישותך היא דימוי של ישותי.

אַתְּ הווה.

הישות המנהיגה בנפשי מוצאת אותך, רוח חובקת-כל.

נשימת הווייתך מעניקה לי את  האושר העליון.

אַתְּ הווה.

 

רוח כבירה חובקת-כל,

הלוואי והאני שלי יתעלה מהתחתיות אל המרומים,

הלוואי ואקבל סימן ממך בחיבוק-כל.

הלוואי ורוח ישותי תואר

על ידי אור מבשרייך.

הלוואי ונפש ישותי תוצת בלהבות האש של משרתייך.

הלוואי והרצון של האני שלי יאחז

בעוצמת המילה הבוראת שלך.

אַתְּ הווה.

הלוואי שישותך תחדור לרצוני

שהאני שלי יהיה אחוז על ידי הבנת האור הקורן שלך,

בחום-האהבה של חייך

למילת הבריאה של ישותך.

אַתְּ הווה.

 

נבאר היום את המדיטציות שלנו מצד אחר. התלמיד האזוטרי רוצה לנסות להתקרב לרוח הכריסטוס בצורה אינטנסיבית יותר ולחבר את עצמו באופן עמוק יותר באמצעות המדיטציות שלו מכפי שהיה יכול באמצעות הכריסטיאניות האקזוטרית. כניסתו של עיקרון הכריסטוס לאבולוציה של אדמתנו הייתה אירוע כה עז אפילו לגבי ההיסטוריה החיצונית, כך שאנחנו מחשבים את חלוקת הזמן שלנו בהתאם. עוד כשראה זורואסטר את דמותה של רוח השמש המתקרבת בשמש, הוא אסף אנשים סביבו כדי להפוך אותם למשרתים של אהורה מאזדאו הגדול, והוא הכין את עצמו יותר ויותר לקחת את רוח השמש הזו לתוכו.

כאשר האדמה עם כל ישויותיה נושאת את מבטה אל השמש, עליה לומר לעצמה שהיא אינה יכולה לעשות את מה שהשמש יכולה, כלומר לשלוח אור. האדמה תהיה גוף כהה ושחור אם אור השמש לא יחדור אליה והיא לא תוכל לשקף אותו. מאז שהכריסטוס הפך לרוח פלנטת האדמה דרך אירוע גולגותא, הוא נמצא בכוח שנובט דרך כיסוי הצמחייה הירוקה של האדמה.

המאסטרים של החוכמה וההרמוניה של הרגשות נותנים לנו את האמיתות העולמיות הגדולות בסמלים, וכאן זה בעיקר צלב הוורדים אשר – כאשר הוא משתקף בנו – יכול להעיר ולחזק את כוחה של רוח הכריסטוס בתוכנו. בשיעורנו האזוטרי האחרון ראינו שצלב אדום מביא לידי ביטוי תחושת בושה בצבעו האדום. אנו יודעים שכל הצבעים מפיקים אצלנו את הצבע המשלים שלהם, שלגבי אדום הוא הירוק. כך שמראה הצלב השחור מעיר את אור השמש הלבן והזוהר של כריסטוס בתוכנו, והוורדים האדומים מעוררים כוח כך, שחיים ירוקים יכולים לנבוט מתוך האור הבוהק של כוח הכריסטוס. אם נדמיין צלב ורדים עם תחושה זו וניתן לו לחיות בנו באופן זה, נהיה שותפים לחלק אחד של כוח אדמתנו, של רוח אדמתנו, של רוח הכריסטוס.

כתלמידים אזוטריים, עלינו תמיד לנסות לחשוב מחשבות טובות על דברים שנראים לנו מאיה. עלינו להיות חדורים ברגש שניצוץ של הכוח הזה רדום בכל דבר, ויכול לפרוץ בשלב מסוים כדי להאיר את כל הדברים הרעים. עלינו להיות באמון מוחלט שכל הדברים הטובים והחיוביים עלי אדמות אכן יהיו חייבים לזכות בניצחון.

הערות ב', תמצית:

הצלב הוא הגבוה ביותר מבין כל הסמלים. אפשר להוציא ממנו את כל ההיסטוריה העולמית, ואפילו מדע הטבע יכול להיבנות ממנו… במאמרי "חינוך הילד לאור האנתרופוסופיה"[1] צוין כי לאדום יש השפעה מרגיעה מבפנים. אפשר היה לראות שהנפש שקועה אז בירוק… לחיות, לנבוט, לצמוח בירוק זה פעולת רוח הכריסטוס באדמה. האדמה חדורה בו, וזה ממש נכון שאנחנו עלי אדמות הולכים על גופו של כריסטוס. והירוק הוא גופו האתרי.

על ידי מדיטציית צלב הוורדים, הוא הופך להיות מואר גם אצלנו, וכוח הכריסטוס יעיר את פעולתו של הירוק בנפשנו, שהתעורר גם באדמה על ידי אותו כוח. כשכוח זה פועל בנו, נרגיש ביטחון גדול שהולך וגובר כי אהבה טהורה חייבת להתגבר על כל הרע ושניתן למצוא את האמת. מבחינתנו זה טמון במילים: בקרני האור הטהורות…

————————————————————————————————-

  1. יצא לאור בעברית בהוצאת מיכאל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *