ערכים אנושיים בחינוך

ערכים אנושיים בחינוך

ערכים אנושיים בחינוך

רודולף שטיינר

GA310

10 הרצאות שניתנו בארנהיים בתאריכים 17.7.1924 עד 24.7.1924

תרגמה מאנגלית: אורנה בן דור

הגהה: אפרת מאייט

התזה הנמצאת בבסיס ההרצאות האלו היא שחינוך אמיתי חייב להתבסס על ידע-האדם, ולא יכול להיות ידע-אדם אמיתי ללא אהבה. בניסיון להסביר את ידע-האדם הזה, חוקרות ההרצאות האלו כל היבט בגדילת הילד בגוף בעל שלושת ההיבטים – גוף, נפש ורוח. אך הן גם מראות כיצד המורה חייב להתפתח כך שהוא יתגלה כבעל ערך לשליחות שלו.

לדעתו של שטיינר, האדם הוא זה שמעניק משמעות לעולם: וההרצאות מכילות את כתב האשמה הנורא כי "המשמעות העולמית של החינוך המודרני היא זו אשר מערערת בהדרגה את משמעות העולם".

מהתוכן:

החינוך האנתרופוסופי מבוסס על ידע האדם. ירידה לתוך הגוף הפיזי, גתה ושילר. שלבים בילדות. שלוש תקופות בילדות. ישיבות המורים בבית ספר וולדורף. מפגש של הורים ומורים. תפריט תזונה לילדים, ארבעה טמפרמנטים. עיצוב של גופים. סגנונות בחינוך, דוגמאות היסטוריות. מילות סיכום, היחס של אמנות ההוראה לתנועה האנתרופוסופית

הספר מכיל 220 עמודים     מחירו: 80 ש"ח     הוצאת כחותם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *