מקומם/תפקידם של ההורים בחינוך ולדורף – 02

מקומם/תפקידם של ההורים בחינוך ולדורף

קטעים מהרצאות ושיחות של רודולף שטיינר

תורגם ונערך ע"י סטפני וגלעד אלון

מתוך GA298 ספר המרכז מפגשים של שטיינר עם הורים ומורים (טרם תורגם לעבריתׁ)

ערב הורים 22.06.1921

ללא ההבנה של ההורים איננו מסוגלים לעשות את העבודה שלנו.

רק ביחד יהיו לנו כוחות ועוצמה עבור האידאלים של החינוך.

אנו זקוקים לכוחות הללו עבור הדרישות של תרבות ההווה והעתיד.

עלינו לשאוף להעמיד את מה שאנו רוצים בצורה הנכונה לפני אנשי ההווה כדי שיוכלו להבין אותנו. עלינו לדאוג שההורים יוכלו להשתתף במחשבות, ברגשות וברצון שאנו נושאים איתנו.

אנו רוצים לבנות מערכת יחסים בין בית הספר לבין קהילת ההורים שאינה בנויה על סמכות.

לסמכות אין כל ערך, ערך יש רק להבנת השאיפה והדרך שלנו.

היינו רוצים שההורים ירגישו חלק מהעשייה שלנו. עשייה משמעותית למען האנושות בזמננו ולעתיד. שותפות למעשה חברתי גדול. ככל שכולנו נרגיש כך – ייטב. זהו בסיס חשוב לעבודה שלנו.

אין ערך לכל מיני מתודות/דרכים וסוגי הוראה, אם מצב היחסים הוא לעומתי.

החשוב ביותר הוא האחדות הרגשית-מחשבתית בין ההורים והמורים.

עלינו לחפש את הקשר בין בית הספר והשאלות החברתיות הכלליות של זמננו ומקומנו.

ללא קשר כזה, בית הספר מפסיד ומאבד כוח.

שטיינר על תעודות:

מעלה רעיון, שלא רק המורה יכתוב תעודות לילדים, אלא שגם ההורים יכתבו תשובה קטנה למורה. זה יכול לעזור לו מאוד. אם זה ייהפך להרגל, זה יכול להיות משמעותי ביותר מבחינה חינוכית.

עבור מורה שאינו מלמד מתוך תובנות תיאורטיות אלא מתוך האימפולס של הזמן, תשובות כאלה של הורים יכולות ללמד אותו רבות. יתכן ו"התעודה" הזו של ההורים למחנך, תהיה חשובה יותר מהתעודה שהמורה כתב לילד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *