הנחיות ל-12 הלילות הקדושים, כפי שנמסרו להרברט האן

הנחיות ל-12 הלילות הקדושים, כפי שנמסרו להרברט האן

הנחיות ל-12 הלילות הקדושים

הנחיות שמסר רודולף שטיינר להרברט האן

עבור

שנים-עשר הלילות הקדושים

תרגום מאנגלית: מרים פטרי

תיקונים: דניאל זהבי

שנים-עשר הלילות הקדושים מתחילים ב-24 לדצמבר.

שנים-עשר הלילות הקדושים הינם סמלים לשנים-עשר כוחות הנפש החיים בתוכנו. לכן המלצות אלה תקפות לתמיד, לא רק לגבי 12 הלילות הקדושים.

ב-1 בינואר, בצהרים, השמש קרובה ככל האפשר לכדור הארץ, ולכן יש רק חמישה וחצי ימים לפני כן וחמישה וחצי ימים אחרי כן. זה הזמן של שנים-עשר הלילות הקדושים.

בלילות אלה, הלילות החשוכים ביותר של השנה, אנו הכי קרובים לרוח של השמש ומשמעות הדבר היא שהשמש הרוחנית הזוהרת מתוך כדור הארץ מעניקה לו שקיפות ומאירה הכול מבפנים, ולא כפי שזה קורה אחר כך, כאשר השמש מאירה את כדור הארץ מלמעלה, מבחוץ.

עליכם להיכנס לשנים-עשר הלילות הקדושים אלה ערים לחלוטין ומודעים מאד. חשוב שבלילה הראשון (24 לדצמבר) נשאר ערים רק עד לשעה אחת או שתים בבוקר. בשאר הלילות, עד כמה שזה אפשרי, נסו ללכת לישון בצורה קבועה באותה השעה. חשוב במיוחד לחיות בריתמוס מסודר וקבוע בתקופה זו. אם זה לא אפשרי בחיים האקטיביים, יש לעשות זאת באופן פנימי. אלה שלא יכולים להיות בשקט בחיים החיצוניים, חייבים כל הזמן לשאוף להיות מודעים פנימית לקדושת הזמן. חשוב לבצע את המטלות היומיומיות מבלי לשכוח את ההבנה הזאת של קדושת הזמן, ולא לתת לשום דבר לא בריא, לשום תנועה מכוערת, להיכנס לנפש, ובמובן זה להישאר כל הזמן קשובים ומחמירים עם עצמנו.

בתקופת החוויה של חג המולד, עם שנים-עשר לילותיו הקדושים, אנו זורעים את הזרע לשנים-עשר החודשים הבאים. לכן, שנים-עשר הימים האלה חשובים. אם למשל עושים טעויות ביום הראשון, אנו מניחים זרע שבחודש הראשון ינבט בצורה שלילית בדם.

עלינו לנסות לעבור את שנים-עשר הימים הקדושים בצורה ראויה, על פי החוק, מפני שעלינו לעבוד כל שנה על הלידה שלנו מחדש, ואנו לא יכולים להפסיד אף שנה.

הלילה הקדוש הראשון – 24-25 לדצמבר

גדי

לילה קדוש זה הוא הלילה בו נולד כריסטוס בנפש והאדם שואל: “האם ניתן לשחרר, להושיע, לגאול את נפשי, עם כל החולשות, הפגמים והתשוקות שלי?”

סמל: האורווה בבית לחם, בעוני וענווה, בו יוולד אור העולם. קול השקט נכנס לנפש ומלמד את האדם לאשר בשמחה את הטוב שנמצא בנו ובאחרים.

הנפש מחפשת את המסתורין ביער חשוך וללא שבילים.

הרוח הקדושה נולדת בחומר. האלפה ואומגה נוגע ויוצר חיים.

הלילה הקדוש השני – 25-26 לדצמבר

דלי

הלילה של יוחנן. הנשר של הנפש ממריא גבוה עם כנפיו, מביט לאחור מגובה רב, וצופה בחייו. וכעת האדם מזהה את חוקי הקרמה.

המסתורין: לבחור את השביל הצר והקשה או את השביל שהוא רחב וקל.

לאלה שנולדו מבשר קשה למצוא את שביל הרוח.

בהגאוואד גיטה: חיים אנוכיים, או חיים מוקדשים לאנושות?

הלילה הקדוש השלישי – 26-27 לדצמבר

דגים

כעת באים שלושת הלילות של השושן הלבןwhite lily . הנפש מזהה שהיא אינה יכולה להישאר למעלה, אלא חייבת לרדת שוב מפני שיש לה בתוכה יותר מדי משקל ארצי.

החשיבה המודעת מתחילה לטהר את הגוף הארצי ורואה בכל מזון ‘viaticum’ (מזון שלוקחים למסע). אני הלחם (המילים של ישוע כריסטוס). אנו באים מהלחם, אנו חיים בשביל ההתפתחות של הלחם וחוזרים ללחם.

המיסתורין: לעולם אל תשכח את השגת היעדים הרחוקים של עזיבת ממלכת הארץ.

הלילה הקדוש הרביעי – 27-28 לדצמבר

טלה

טהר באופן מודע את הגוף האסטרלי (הנפש). האנטיפתיות והסימפתיות מותמרות לאהבה, אהבה שלמה, תמיד דרך אהבה. האהבה משקיטה את התשוקות ואת החשקים. הכוח של כריסטוס מאיר ומחזק אותנו במאבקינו עם לוציפר ואהרימן בשביל המטמורפוזה שלנו.

המסתורין: את העבודה האישית יש להקדיש לשרות למען הכלל לטובת הכלל. המלאך העליון אוריאל מציב אותנו בפני מראה בה אנו רואים את עצמנו כפי שאנחנו.

הלילה הקדוש החמישי – 28-29 לדצמבר

שור

טיהור במודע של גוף החשיבה, משמעת בחשיבה, ריכוז בחיובי, להתמיר את היונים (doves) השחורות של חשיבה ליונים לבנות, מפני שהחשיבה שלנו דומה ליונה (pigeon) כשאין לה משמעת. עלינו ללמוד לסגור את דלת השובך כשמתקרבים מחשבות שליליות או זרות. (הערת מתרגמת: באנגלית יש 2 מילים ליונה: dove ו-pigeon)

מסתורין: המקדש מטוהר על ידי כריסטוס.

הלילה הקדוש השישי – 29-30 לדצמבר

תאומים

כעת באים שלושת הלילות של החרב.

הלילה של פטרוס. הלילה של הקדשת החרב. כל אחד מאיתנו עיצב את חרב ההבחנה שלו. על כל אחד מאיתנו לאחד את הרצון הרוחני שלנו עם הנצחי, את האלמותי עם העמיד לכל הזמנים, ובדרך זו נזהה את האמת.

המסתורין: לאחד את בן האלוהים עם בן האדם – אחדות.

הלילה הקדוש השביעי -30-31 לדצמבר

סרטן

הנחש בידית החרב. חוכמה. עיסוק בהרצאות נשגבות. זהו הלילה של המצווה הגדולה.

המסתורין של העבודה: מי שולט בנפש שלך? מי אדון הנפש שלנו? מי היוצר של המעשים שלנו? אנו חופשיים ועלינו לחזק את הרצון הטוב בתוכנו.

הלילה הקדוש השמיני 31 לדצמבר -1 בינואר

אריה

הצלב על ידית החרב. קורבן. האדם בעל חרב הכוח של כריסטוס שאינו יכול לפגוע, מדבר את שפת האמת. זהו הלילה של הפחד והאימה.

המסתורין: לצידו של אביר בעל רומח הרצון וחרב הידע יש כלב, כסמל של הצייתנות. מאחוריו נמצאים המוות והשטן. ברמה מסוימת של ידע, טעות או צעד לא נכון יכולים להוביל במהרה לגיהנום. הניצחון מושג על ידי האלוהות במלואה fullness of divinity, עם מודעות לאחריות ונאמנות בלתי נלאית למשימות העומדות לפנינו בחיים.

הלילה הקדוש התשיעי – 1-2 בינואר

בתולה

כעת באים שלושת הלילות של הכתר.

התנתקות – נתק את האינטלקט מהדאגות הארציות והפרקטיות. זהו הלילה הקדוש המשולש. זה הזמן בו האני הנמוך נכנע מתוך רצון לשרת ולהתמזג.

הלילה הקדוש העשירי – 2-3 בינואר

מאזניים

הוא הלילה שבא מתוך השרות, הקורבן הגדול ביותר. ציות – משחק.

אנו לומדים לשמוע את הקול הפנימי ואת האותות של האלוהות. משהו מסתורי קורא בנו לאורך גלגולים שונים. בהירותו מתעצמת דרך הקורבן וההחלטה.

הלילה הקדוש האחד-עשר – 3-4 לינואר

עקרב

זה הלילה האחד-עשר. המאבק עם שומר הסף.

עלינו לבנות בתוכנו את המסתורין של ארמון הגביע. עלינו להצהיר על נאמנות לאלוהים בעקרב.

הלילה הקדוש השנים-עשר – 4-5 לינואר

קשת

בלילה ה-12, אנו שמים את הכתר לרגלי האלוהות, שכן למרות שזכינו בכתר, הניצחון במאבק הושג הודות לעזרה ולחסד, כי החסד זורם מאותו מקור או מעין באדם שהכוח האנושי אינו מסוגל להגיע אליו. כעת אנו מצליחים ליצור התחלה וסוף של זמן מבלעדי מרחב, ומרחב מחוץ לזמן. הכול נצחי וקדוש כעת. עלינו להשתמש בכוחות של התמדה אם ברצוננו להשיג את המטרות או היעדים של הצייד (הקשת), אם ברצוננו לקבל את הטוב של עולם הרוח.

את מה שלמדנו וקיבלנו בשנים עשר הלילות הקדושים, עלינו לקחת אל תוך חיינו ועל ידי כך להפוך את החומר ואת הנפש לרוחי. שנים עשר הלילות הקדושים חשובים לחיים ולגורל של כל השנה. הם יכולים לשתול זרע של רצון טוב.

חשוב במיוחד כשאנו מתכוננים לערב השנה החדשה. בלילה זה אנו שחררנו את רוח האנשים, כי עכשיו, את מה שאנו חושבים יקחו וישאו ההייררכיות הגבוהות בתור כוח של הישג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *